Historien om spillet starter helt tilbake til høsten 2000.
Vi hadde nettopp gått til anskaffelse av spillet XXX ( som ikke lenger finnes på markedet) og ble mildt sagt skuffet.
Med det i tankene at dette måtte det gå ann å gjøre bedre, gikk vi i tenkeboksen.
Det første vi gjorde, var å bestemme oss for hva slags spill vi skulle lage, etter en lang natt sammen med ett vennepar og noen flasker rødvin hadde vi fått satt oss noen mål:
1: Spillet skulle være ett brettspill som skulle egne seg for 2 til 6 personer.
2: Det skulle være erotisk, men ikke porno, ingen skulle føle seg støtt over hva som sto på kortene og ingen skulle føle seg tvunget til å gjøre ting de ikke vill.
3: Det skulle være morsomt, alt for mange glemmer at sex og humor hører sammen.
4: Man skulle kunne spille det flere ganger uten at det skulle føles likt hver gang.
5: Det skulle utvikle seg underveis, mange spill hopper rett fra snakking til råknulling… vi ville at utviklingen av spillet skulle føles naturlig og idet lå utvilsomt den største utfordringen.
6: Siden vi er ett selskap som kun finnes på Internett, ble det tidlig bestemt at det på ett eller annet vis måtte kunne kombineres med Internett. Denne siden er resultatet av det punktet.

Med de mål i hodet, satte vi oss ned foran PC'en og begynte å skrive, vi laget noen grunnregler, vi fant ut hvilken type kort vi skulle ha og hvordan brettet skulle være.

I løpet av de neste månedene, frem til julen 2000 jobbet vi jevnt og trutt med saken, ideer ble skrevet ned, innspill og tilbake meldinger fra andre personer ble lagret for nærmere vurdering. Det meste som kom inn ble forkastet, men fra tid til annen dukket det opp noen gode ider og forslag som vi implanterte i spillet.
Helt til vi satt med ett spill som vi mente måtte være bra.

Ett spill som aldri kom lengre enn til hard disken på maskinen her. Der lå det i nesten 5 måneder, før vi igjen tok det frem og begynte å jobbe med det. Noen ideer som virket bra for ett halvt år siden ble forkastet og nye elementer kom inn.
Men fortsatt visste vi ikke hva vi skulle bruke det til, vi kunne skrive det ut å spille det selv, men etter å ha lagt så mange timers arbeide i det føltes det litt bortkastet om ingen andre skulle få tilgang til det.
Gjennombruddet kom når jentene på Kondomeriet begynte å snakke om at de hadde lyst til å produsere ett godt norskt sexspill.
Vi hadde jo allerede ett liggende!
Brått ble det fart i sakene, Nils Alley ble kontaktet, han er ved siden av primus motor for sexhibiton ( og mange andre lignende arrangementer) kunstner. Hvem kunne være bedre egnet enn ham til å designe brett og kort?
I en periode var det ukentlige møter for å avklare alle detaljer rundt spillets detaljer.
Det ble satt en dato for lansering av spillet, 15 august 2001, samme dag som sexhibition på Rockefeller åpnet dørene.
Tiden ble kort, men samme dag som sexhibition åpnet, var de første kopiene av spillet klare, Norges beste sex spill var ett faktum!



Send oss ditt forslag


Kjøp spillet hos erotikknett.no